torsdag 3 augusti 2017

Viktnedgång

Jag har gått ner nästan 5 kg sen jag stod på vågen sist, de allra flesta skulle jubla över detta, jag gråter...

Jag är 181 cm lång och jag vill ligga mellan ca 69-72 kg, i morse stod vågen på 66 kg :(

Det var precis samma när jag ammade Eira, jag klarar lixom inte att hålla vikten uppe och jag äter nog inte som jag borde heller.... Barnen har runda goa lår iaf.... :)

Mitt problem är mellanmålen tror jag. Det är få som äter lika stor portion som mig till middag men därimellan kan det nog bli lite för dåligt näringsintag... Nu försöker jag få till dedär och standarden jag funderar på är:

Frukost: Soppa eller rester från middagen
Mellanmål: Grön drink med växter från egna trädgården plus en avocado för fettets skull innehåller även 1 dl benbuljong
Lunch: Rester från middagen
Mellanmål: Denhär är svår.... eftersom jag oftast är på språng men kanske en burk makrill i olja eller om jag gör i ordning en smoothie å har med.
Middag: Så stor och varierad portion som möjligt
Kvällsmål: brukar jag inte ta men kanske måste börja, en kopp benbuljong kanske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar